اسباب‌بازی‌های جالب برای کودک هشت ساله

بازی‌های رایانه‌ای برای کودکان قرن بیست‌ویکم به یک سرگرمی جالب تبدیل شده است، اما بازی‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند برایشان جالب باشد:
کیت‌های صنایع‌دستی، کیت‌های علمی
کودکان هشت ساله معمولا از خلق کردن و ساختن چیزی لذت می‌برند، کیت‌هایی که به آن‌ها در ساختن چیزی کمک می‌کند، معمولا پروژه‌های هنری و آزمایش کردن، به این خلق کردن و هم‌چنین به مهارت‌های حرکتی کودک‌تان کمک می‌کند.
بازی‌های رومیزی و بازی‌های کارتی
معمولا از تمام این بازی‌ها نسخه‌های الکترونیکی یا درواقع رایانه‌ای وجود دارد، اما بازی واقعی تجربه‌ای رضایت‌بخش برای کودک شما فراهم می‌کند، او می‌تواند در این بازی‌ها با پول سروکله بزند، با قوانین آشنا شود و از حس‌های واقعی در بازی لذت ببرد.
تجهیزات ورزشی
سعی کنید کودک‌تان را با انواع گوناگونی از ورزش‌ها آشنا کنید. مثلا اسکیت بورد، توپ برای ورزش‌های مختلف، طناب پرش، اسکوتر و دوچرخه می‌تواند جزو گزینه‌های انتخابی خوب برای شما باشد. البته برای تمامی این بازی‌ها کلاه ایمنی را فراموش نکنید.
لوازم هنری
سعی کنید محلی را در خانه برای فعالیت‌های هنری کودک‌تان در نظر بگیرید که در آن همیشه کاغذ، مدادرنگی، مداد، چسب و قیچی در دسترس باشد. گاهی لوازم جدیدی به این‌ها اضافه کنید. لوازمی مثل کاغذهای رسم، کاغذهای استنسیل و موادی برای گِل‌بازی.
کتاب‌ها
در واقع از نظر فنی بازی و اسباب‌بازی محسوب نمی شود اما می‌توانند به قوه‌ی تخیل کودک‌تان کمک کرده و ساعت‌ها او را سرگرم کنند.

محققان می‌گویند تقریبا نیمی از دختران ۸ ساله رژیم می‌گیرند، چرا؟ کودکان معمولا هر حرکتی را از والدین خود یاد گرفته و آن را تقلید می‌کنند. اگر شما معمولا در مورد رژیم غذایی، ظاهر خود و چاقی و لاغری زیاد حرف می‌زنید و یا این‌که جلوی کودک‌تان زیاد خودتان را وزن می‌کنید و براین اساس غذای خود را محدود می‌کنید، هیچ بعید نیست که کودک‌تان از شما تقلید کند. مشکل این است که در این سن او بسیار سریع رشد کرده و انرژی زیادی مصرف می‌کند که رژیم غذایی می‌تواند منجر به سوتغذیه در او شود.

مقاله‌ی تالیفی از BabyCenter
مترجم: میترا امجدی

محصولات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *