بازی هنر مدرن؛ ۳ تا ۵ نفره مناسب سنین بالای ۱۰ سال

بازی رومیزی مدرن آرت Modern Art که در سال ۱۹۹۲ توسط دیزاینر معروف Reiner Knizia طراحی و روانه بازار شد و بعد از گذشت سال‌ها هنوز رتبه و محبوبیت جهانی بالای خود را حفظ کرده است، به تازگی توسط شرکت “سرزمین ذهن زیبا” ایرانیزه شده و با نام “هنر مدرن” به فروش می‌رسد.
در این بازی جذاب و استراتژیک که در چهار راند برگزار می‌شود، هریک از بازیکنان با شرکت در مزایده‌های مختلف به خرید و فروش آثار نقاشان معاصر ایرانی می‌پردازند. در شروع بازی هریک از بازیکنان مقداری پول و تعدادی کارت دریافت می‌کنند که هر کارت از آثار یکی از پنج هنرمند مطرح شده در این بازی است. علائم روی هر کارت نشان‌دهنده نوع حراجی‌ست که برای فروش آن اثر باید برگزار شود. حراج‌های رایج در این بازی شامل حراج آزاد، حراج محرمانه، حراج تک‌پیشنهادی، حراج با قیمت تعیین شده و حراج دوگانه می‌باشد.هرگاه پنجمین اثر یک هنرمند در معرض مزایده قرار گرفت آن راند از بازی به اتمام رسیده و گالری هر بازیکن مورد بررسی قرار می‌گیرد. آثار هنرمندی که بیشترین نقاشی فروخته شده را داشته باشد در آن راند گران‌قیمت‌ترین خواهد بود. درواقع نحوه بازی خود بازیکنان تعیین‌کننده قیمت نهایی آثار موجود در گالری هر کس است. در نهایت پس از پایان دور چهارم بازیکنی که بیشترین پول را داشته باشد برنده بازی خواهد بود.
از دلایل جذابیت هنرمدرن، می‌توان به کیفیت ساخت مناسب و کارت‌های زیبای بازی اشاره کرد. کارت‌ها براساس آثار استادان بهمن محصص، پرویز کلانتری، آیدین آغداشلو، محسن وزیری مقدم و علی اکبر صادقی تصویرگری و طراحی شده‌اند و در صفحات آخر دفترچه آموزش بازی در رابطه با هر یک از این اساتید هنرمند ایرانی توضیحاتی ارائه شده است.

 

محصولات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *