کرونا و کودکان: برای روزهای تعطیل یک تقویم بسازید

نکات کلیدی و مهم را برای کودکان شرح دهید، اما لازم نیست آن‌ها را بترسانید. تنها روی کلیات، رعایت بهداشت فردی و شست‌وشوی دست‌ها تاکید کنید. به این ترتیب، کودک شما، روزانه نکات بهداشتی را می‌آموزد.

تقویم بسازید
با کمک و همراهی کودک خود، روی کاغذ یا مقوا یک تقویم بسازید. مطالبی را که هر روز یاد می‌گیرد، در تقویم وارد کنید. برای ساخت تقویم از یک مقوای بزرگ می‌توانید استفاده کنید. مقوای اشتنباخ یا هر مقوای دیگری را که در دسترس دارید، تبدیل به یک تقویم جذاب کنید.
سطح مقوا را خیس کنید (مثلا با یک قلم‌موی بزرگ و آب، یا تکه‌ای ابر خیس، حتی می‌توانید مقوا را زیر شیر آب بگیرید و آب اضافه را خارج کنید). با استفاده از قلم‌مو و آبرنگ، رنگ‌هایی متنوع در نقاط مختلف بگذارید. سپس زمان بدهید تا رنگ‌ها خشک شوند. به این ترتیب، زمینه‌ای از رنگ‌های متنوع و زیبا دارید.
حال با کمک ماژیک و خط‌کش جدولی بکشید که در یک ستون روزها مشخص شده باشد و در ستونی دیگر مطالب وارد شود. خانه‌های جدول را بزرگ بکشید تا بتوانید مطالبی که کودک یاد گرفته، به راحتی وارد آن کنید. استفاده از آبرنگ برای این است که نوشته‌های روی مقوا به خوبی مشخص باشد.
از کودک بخواهید هرروز، نکاتی را که از شما آموخته، در کادر مطالب بنویسد. می‌توانید در قالب بازی، از مواردی که در تقویم شخصی‌اش نوشته، سوال طرح کنید و به همین بهانه، با او حرف بزنید. تمام وسایل را قبل و بعد از استفاده، ضدعفونی کنید.

 

#کروناـوـکودکان

محصولات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *