کرونا و کودکان: رعایت نکات بهداشتی برای اسباب‌بازی‌ها

اسباب‌بازی‌ها یکی از عوامل مهم در انتقال ویروس‌اند. اسباب‌بازی‌های کودکان را درصورت امکان به‌طور مرتب با آب و صابون یا مواد ضدعفونی بشویید. موبایل و تبلت‌شان را به طور مرتب ضدعفونی کنید و با توجه به این‌که سلامت روان کودکان در درجه‌ی مهمی از اهمیت قرار دارد، بدون ایجاد هراس و استرس آن‌ها را نسبت به چگونگی انتقال ویروس آگاه کنید. سعی کنید اسباب‌بازی‌ها را دست‌به‌دست نکنید، در جای تمیز نگه‌داری و به طور مرتب آن‌ها را ضدعفونی کنید.
اگر در مورد آلوده‌بودن یک اسباب‌بازی شک دارید، آن را از دسترس کودک دور نگاه دارید. ضمن رعایت نکات ایمنی مربوط به خرید اسباب‌بازی، آن‌هایی را که قابل شست‌وشو هستند به طور مرتب و آن‌هایی را که قابلیت شست‌وشو ندارند برای مدتی از دسترس کودکان دور نگاه دارید. از بازی‌های فکری مانند بوردگیم‌ها و بازی‌های کارتی قابل ضدعفونی برای سرگرم کردن کودکان استفاده کنید.
مهم‌ترین راهی که می‌شود از ابتلای کودک به ویروس جلوگیری کرد، بهداشت فردی‌ست. بهداشت دست‌ها، بهداشت وسایل شخصی و اسباب‌بازی‌ها. والدین باید به کودک؛ شستن دست‌ها بعد از توالت، قبل از غذا و بعد از رفتن به اماکن عمومی را یادآوری کرده و بگویند حداقل به مدت ۲۰ ثانیه دست‌های خود را شسته و از لمس کردن چشم، دهان و بینی پرهیز کند. کودک در این زمان توجه بیشتری می‌خواهد. به او بگویید شایعات را باور نکند.
به کودک بگویید که بعد از بازی کردن با اسباب‌بازی، دست‌هایش را بشوید و به هیچ‌وجه دستش را به چشم، دهان و بینی نزند. برای کودکان کوچک‌تر که اسباب‌بازی‌ها را به دهان می‌برند، خیلی بیشتر از گذشته موارد بهداشتی را رعایت کنید. تا جایی که ممکن است سعی کنید این عادت را از او‌ بگیرید و هر ساعت یک بار اسباب‌بازی‌هایش را ضدعفونی کنید.

محصولات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *