کرونا و کودکان: پیک نیک را به خانه ببرید

پیک‌نیک در خانه
کودک‌تان را در خانه به پیک‌نیک ببرید. اگردر خانه چادر مسافرتی دارید از آن استفاده کنید، در غیر این‌صورت با چند ملحفه‌ی تمیز، پتو، چندصندلی، میز و.. همراه با کودک‌تان در خانه چادر بزنید. غذا درست کنید و به آن‌جا ببرید. کودک می‌تواند در چادر بازی کند، بخوابد و از این تجربه‌ی جدید لذت ببرد.
بازی با موزیک
موزیک پخش کنید و از کودک بخواهید برقصد یا بدود. به او بگویید زمانی که موزیک را قطع می‌کنید، باید ثابت سر جای خود در هر حالتی که هست، بماند. این کار را با فواصل زمانی مختلف انجام دهید.
حدس زدن
از کودک بخواهید چشم‌هایش را ببندد و شما با وسایل مختلفی که در خانه دارید، صدا ایجاد کنید. مثلا با قاشق روی قابلمه بکوبید و از او بخواهید حدس بزند صدای چیست؟ این کار را با وسایل مختلف می‌توانید انجام دهید.
نقاشی روی دیوار
این کار برای بچه‌ها بسیار لذت‌بخش است، چون آرزوی هر بچه‌ای نقاشی کشیدن روی دیوار است. قسمتی از دیوار را با کاغذ و یا مقوا بپوشانید. به او اجازه دهید که روی این‌ها نقاشی کند.
سایه بازی کنید
اتاق را تاریک کنید. با استفاده از یک چراغ قوه و یا یک منبع روشنایی، روی دیوار نور بیاندازید. می‌توانید از دست‌ها برای ساختن شکل و یا حیوانات مختلف استفاده کنید یا با عروسک‌هایش نمایش اجرا کنید.

محصولات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *