کرونا و کودکان: کارگاه نقاشی خلاق با خطوط

این فعالیت برای کودکان ۳ سال به بالا پیشنهاد می‌شود و به کاهش اضطراب کودکان در فضایی که اخبار منفی وجود دارد، کمک می‌کند. حتما تمام وسایلی را که استفاده می‌کنید و در اختیار کودک قرار می‌دهید، ضدعفونی کرده و در هنگام فعالیت مراقب تماس دست کودک با چشم و دهانش باشید.

یک کاغذ بزرگ روی زمین پهن کنید. جاهای مختلف کاغذ شکل‌هایی مانند چند دایره، خطوط زیگزاگ، نقطه، خط، نیم‌دایره و … بکشید. ابزار رنگ‌آمیزی مانند ماژیک (بعداز ضدعفنونی‌کردن) در اختیار کودک بگذارید و از او بخواهید تصاویر را با خلاقیت خود کامل کند.
کودک ممکن است همه‌ی تصاویر را به هم وصل کند یا جداگانه آن‌ها را تکمیل کند. نتیجه‌ی این کار شگفت‌انگیز است و مشاهده خواهید کرد که ذهن کودک با تصویر ذهنی یک بزرگسال هنگامی که همین کار را از او بخواهند، تفاوت زیادی دارد. این تفاوت نشان از خلاقیت و ذهن بی‌چارچوب کودک است.
در این فعالیت باید تلاش کنید که خلاقیت کودک پرورش یابد. بدون این‌که مستقیما راهنمایی‌اش کنید، می‌توانید رنگ‌های مختلف را نزدیک او بگذارید تا داوطلبانه از آن‌ها استفاده کند. استفاده از رنگ‌‌انگشتی برای کار در خانه گزینه‌ی مناسبی است چون به‌راحتی شسته می‌شود و ضرری برای کودک ندارد.
هنگام فعالیت، کنار کودک باشید و او را تشویق کنید. از کودک سوالاتی مثل “این چیه؟” نپرسید. می‌توانید از او بخواهید قصه‌ی نقاشی‌اش را تعریف کند. بدین ترتیب کودک تشویق می‌شود تا روندی برای نقاشی خود ایجاد کند. کار نهایی را روی دیوار نصب کنید تا اعتمادبه‌نفس کودک تقویت شود.

محصولات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *